Ankara Devlet Resim ve Heykel MüzesiAnkara Etnografya MüzesiAnkara GezisiAnkara Yeme İçme NotlarıAnkara Yeme İçme RehberiAnkara'da Gezilecek YerlerAnkara'da Görülecek YerlerAnkara'da Ne Yenir?Ankara'da Nereleri Gezmeli?Ankara'nın En İyi DönercisiAnkara'nın En İyi KahvecileriAnkara'nın En İyi MekanlarıAnkara'nın En İyi RestoranlarıCermodern AnkaraErimtan MüzesiMüze EvliyagilTürkiye

Ankara’yla Kaynaşma Rehberi: Güzel İnsanlar, Favori Mekanlar!

Ankara’nın şahsi tarihimdeki yerini kronolojik olarak söylemeye kalkışsam ortaya şu şekilde bir şey çıkıyor; Çocukluk yıllarımda anneannemin azimli bir halde ezberlettiği şarkı nedeniyle “her bahtı kara olanın görmek istediği” şehir. Birazcık daha büyüyünce “babamın iş için gittiği uçakla gidilen yer”. Okul yıllarında ilerledikçe haliyle bir Mustafa Kemal Atatürk ile özdeşleştirme evresi, lisedeki “uff hyt çk zor en iyisi Anathema dinleyeyim” konulu ergenliğimin doruk icra ettiği dönemlerde Vega’nın Ankara şarkısı, Ankara’da yaşayan ve çok sevdiğim insanoğlu falan derken ortaya karman çorman bir şey çıkıyor. E doğal bir de arka planda insanlardan devamlı duyduğum bir “Ankara mı, hmmmsss aşırı doz siyaset, üfff sıkıcılık, ayyy DENİZ YOK…..” durumu da var. Neticede daha ilkin bu şehri 4-5 defa görmüş olmama karşın hür irademle “hadi bi’ Ankara’ya gidelim ya” söylediğim gün 2018 yılının başlarına muadil gelecekmiş, doğal bunu o zamanlar bilmiyordum.

Ankara Resim ve Heykel Müzesi
Son cümleyi birazcık daha net açıklayacak ve ufak bir itirafta bulunacak olursak (buradan itibaren ikimiz adına konuşmaya devam edebilirim galiba) aslına bakarsak tekrar “ya çok da sevmezsek” korkusu ile Ankara gezimizi ünlü Doğu Ekspresi ile Kars gezimizden 1-2 öncesine ayarladık ve madem tren oradan kalkacak, hiç değilse 1 gece de Ankara’da kalalım, 2 gün Ankara’yı tanırız diye planladık. Hala içimizde şehri pek de sevemeyeceğiz endişesi olduğundan daha çok gün ayırmayı aklımızdan geçirmemişiz, şimdi pişmanız orası ayrı sorun. Şimdi şurada efendi efendi yazıyordum da bi’ sinirlenmeden edemeyeceğim, KİM KARDEŞİM BU ANKARA SIKICI DEDİKODUSUNU ÇIKARAN? Ankara’da resmen sevecek bir sürü şey bulduk, şaşırtıcı ve hayret verici tatlı insanoğlu tanıdık ve hatta amacımız olan şeylerin yanında bir sürü seçenek daha eklenince paniğe kapılıp kendimizi yemeğe vermişiz, dönünce bir baktık Ankara seyahat rehberi yazacak kadar yer keşfedemediğimiz için Ankara’nın en iyi mekanları yazısı yazıyoruz. Yazıklar olsun size Ankara düşmanları, bizi de şaşırttınız, salak ettiniz.

CerModern Ankara (2)
Ankara’da Nerede Kaldık?

Ankara’da 2 günde bu kadar çok yer gezebildiysek ve bu kadar semirebildiysek en büyük nedeni hakikaten Ankara HiltonSA’da kalmış olmamız. Vaziyet olarak o denli iyi bir noktadaydı ki, bir sürü yere yayan gittik, yürüyemediysek de otelde çalışan hepimiz müthiş tatlı olduğundan bu kendi devletimizde gezgin olma deneyimimizi olabilecek en basit hale getirdiler. (Pamir en çok seni seviyoruz…….) Üstelik aşağıda anlatacağımız mekanların birçoğu otele şaşırtıcı ve hayret verici yakındı ve bu biçimde 2 günü olabilecek en bereketli biçimde geçirdik. Bizim benzer biçimde uykunun hayattaki en güzel şey bulunduğunu düşünen miskinler için ek bir informasyon eklemeden geçemeyeceğiz, hayatımızda üstünde uyuduğumuz en basit yataklar Hilton’un yatakları! Sayın Hilton ailesi, sevgili Hiltonlardan Paris, sırrınız nelerdir, bizimle de paylaşır mısınız?

Ankara
Ankara’da Nereleri Gezmeli?

Ankara’da gezilecek bölgeler listesinin uzayıp gitmesini emin olun ikimiz de beklemiyorduk. Kısaca pek doğal koskoca başkenti turla geziye gidip her 12 dakikada bir çay molası veren teyzeler grubu benzer biçimde 2 güne sığdıramayacağımız aşikardı fakat, bu kadar uzayıp gitmesini cidden beklemiyorduk, uzadı da uzadı, eklendi de eklendi, önünü alamadık. Ata’mı ziyaret edin, Anıtkabir’e gidin diye anlatmaya gerek kalmış mıdır bilmiyoruz, o esasen Ankara’ya gitmek için başlı başına bir sebep. (bizler daha ilkin 3-4 defa ziyaret ettiğimiz için bu gezide uğrayamadık ve kısaca buna karşın içimizde kaldı) Sadece bu işin bir de sonrası var! Bir defa Ankara’da şahane müzeler varmış, bizler nasıl bu kadar geride kalmışız? Ek olarak bu mekan patlaması nelerdir, Ankara’nın en iyi mekanları yazısı yazacağız diye 2 günde Manas Destanı yazacaktık resmen. Hepsini gezmeye vaktimiz kalmadı fakat, birkaç gördüğümüz yeri ve dimağımızda kalanı ilkin bir şuraya bırakalım:

Anadolu Medeniyetleri Müzesi: Bilmeyen, duymayan var mıdır bilmiyoruz, çünkü Anadolu Medeniyetleri Müzesi Ankara’nın, hatta Avrupa’nın en mühim müzelerinden biri. O şekilde ki zamanında 70’e yakın müze içerisinde “Avrupa’nın En İyi Müzesi” unvanını da kapmış, bizlere inanmıyorsanız unvanına kapılın, yeter ki gidin. Ata’mın öncülüğünde kurulan bu müzede Paleolitik Asır’dan (Friends izleyenler bu cümleyi anlıyor, anlamayanlar Taş Dönemi diyor……) günümüze kadar uzanan arkeolojik eserleri kronolojik olarak görebilirsiniz. Klavuz ile dolaşmak olası müydü hatırlayamıyoruz, mümkünse bizce kesinlikle o şekilde yapın. Değilse en azından audio guide’sız gezmemeniz şiddetle önerimizdir.

CerModern Ankara (1)
CerModern:
Ankara’nın çağdaş sanatlar merkezi. Hani şu Instagram’da “İskandinav şehri terk sahneler” paylaşmamız üstüne sizin “abi siz gerçekten Ankara’da mısınız yoksa Norveç’e gittiniz ve bizi mi yiyorsunuz” diye sorduğunuz yer. Sene süresince muhtelif sergiler, etkinlikler gerçekleşiyor, sadece ziyaret etmeden ilkin sitesine girip denetim etmenizde yarar var, şu sebeple sergi/faaliyet olmayan bir döneme de muadil gelebilirsiniz. Gerçi olmadı kafesinde oturursunuz canım, ne olacak. CerModern’e giriş tutarı 15 TL, öğrencilere 10. Sıhhiye metro durağına 10 dk. adım atma mesafesinde. Sıhhiye metro durağı diye yol tarifi falan verince kendimizi Ankaralı olmaya daha yakın hissettik……….

Resim ve Heykel Müzesi (2)
Ankara Devlet Resim ve Heykel müzesi
Ankara Devlet Fotoğraf ve Heykel Müzesi: “
Yaşasın bizim memlekette de bu şekilde müzeler var” diye dolaşıp durduğumuz ve gezdiğimiz zaman süresince mütemadiyen “bizler burayı nasıl daha ilkin görmedik” hissine kapıldığımız müze. Muazzam bir müze olmaması daha da ayrıntılı gezmeyi kolaylaştırıyor, üstelik İbrahim Çallı, Nuri İyem, Osman Hamdi Bey benzer biçimde dev adların eserlerini görme şansı yakalıyorsunuz. Ek bir informasyon olarak Doğu Odası’ndan içeri girince solunuzda Mustafa Kemal Atatürk’ün bu odada çekilmiş bir fotoğrafını görmüş olacaksınız. Müzenin binasının şahane bulunduğunu da ekleyelim, derhal tarafındaki mükemmel binada da ünlü Etnografya Müzesi içeriyor, buraya kadar gitmişken bir taşla iki kuş vurmuş olmuş olursunuz. Ayrıca müzeye giriş parasız, bizler oradayken müzeyi gezen tek kişiler olmamız resmen içimizi burktu, dikkatsizlik etmeyiniz.

Ankara Etnografya Müzesi
Ulucanlar Cezaevi Müzesi:
Nazım Hikmet’ten Erdal Eren’e, Cevat Şakir’den Deniz Gezmiş’e, Bülent Ecevit’ten Yılmaz Güney’e kadar birçok dev ismin yatmış olduğu, hatta Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan, Hüseyin İnan ve Erdal Eren’in idam edilmiş olduğu cezaevi günümüzde bir müze haline getirilmiş. Şu cümleleri yazarken bile sanki yeterince iyi açıklayamazmışız, kendimizi doğru anlatım edemezmişiz benzer biçimde geliyor. Ankara’ya gidip bu müzeyi ziyaret etmemek de sanki bir şeyleri görmezden gelmek olurmuş benzer biçimde… Bu aşamada Ulucanlar Cezaevi’nin tarihçesini okumanız doğru olur diye düşünüyoruz, şurada en iyi biçimde ifade edilmiş.

Ulucanlar Cezaevi Müzesi AnkaraResim: Ulucanlar Cezaevi Müzesi sitesinden alıntıdır.

Müze Evliyagil: Burası Ankara’nın ilk hususi modern sanat müzesi. Evet biliyoruz, merkezden uzakta diye düşüneceksiniz, sadece Kopenhag’a gidip Louisiana Müzesi’ne gidiyorsanız Ankara’da da zahmet edip buraya kadar gitmek ve bu benzer biçimde girişimleri bilhassa ergenler olarak alaka işaret etmek gerekiyor diye düşünüyoruz, şundan dolayı neden Türkiye’de daha çok bu şekilde müze olmasın? Gurur duyduk efenim.

Erimtan Müzesi: Yetmedi, PATRON ÇILDIRDI. Bir tane arkeoloji ve sanat müzesi daha verelim abimize. (ya insan sanat müzesini şu şekilde anlatır mı ya öff sdfsd) Ülkede bu şekilde şeylerle karşılaşınca o denli seviniyoruz ki, şımarmamak elde değil. Erimtan Müzesi’nde hemen hemen tüm bunlar Anadolu kökenli ortalama 2000 yapıt içeriyor. Ek olarak birçok faaliyet de gerçekleşiyor, bizler buradan bakıp bakıp çok özendik. Eğer Ankara’da yaşıyorsanız yahut geziniz bu günlerden birine muadil geliyorsa kesinlikle değerlendirin.

Müze EvliyagilResim: https://raffdergi.com/ankaranin-ilk-modern-cagdas-sanat-koleksiyon-muzesi-muze-evliyagil/

Ankara’nın en iyi mekanları : 2 günde ne bulduysak!

Yukarıda da söyledik, Ankara’da resmen bir mekan patlaması yaşanıyor. Ankara’da tanıştığımız/buluştuğumuz birçok birey birkaç sene öncesine kadar durumun bu biçimde olmadığını söylemiş oldu, kim bilir şehrin bunaltıcı bulunduğunu hikayesinde yakınma etmeleriniz bu yüzdendi Ankaralı dostlar, bilemedik. Neticede şu anda Ankara’da onlarca güzel mekan var, ikimiz de 2 gün süresince her yerde her şeyi, yer yer kahveyi bile paylaşarak tüketip deneyebildiğimiz kadar yer deneyerek bir rekora koştuk ve sizin için Ankara’nın en iyi mekanları hangileri onu tespit etmeye çalıştık. Zevklerimize nazaran birazcık kayırmaca yapmış olup önceliği de Ankara’nın en iyi kahvecilerine verdik. Buyrun birazcık mekan yığalım, Ankaralıların tadı yerine gelsin.

Ankara'nın en iyi mekanlarıAnkara’nın en iyi mekanları sıralaması favorilerimizden, Paper!

Paper Roasting Coffee & Chocolate: En sevdiklerimizden birini en tepeye yazalım, şu sebeple bizce burası herhangi bir kahveci değil. Hem kendi çikolatalarını yapıyorlar, hem son aşama kaliteli kahveler. Hatta dünyadan sevdiğimiz birçok kahveciyi yakından takip ettikleri benzer biçimde kısa sürede muhtelif ülkelerden değişik değişik kahvecilerin kahvelerini servis etmeyi de planlıyorlarmış, sırf bu sebepten bile “İNŞ İstanbul’a da açılırsınız” diye 20 defa falan söylemişizdir. Mekanın kendisi aslına bakarsan çok güzel ve son aşama Berlin dublörü, o yetmez ise sırf frambuazlı çikolatasını tecrübe etmek için bile gidilir! Bizler Ankara’da yaşıyor olsak burayı dışarıda emek verme mekanımız bellerdik, haberiniz olsun sevgili Ankaralılar.

Ankara’nın en iyi mekanlarıEkşi Maya Ankara

Ekşi Maya: Kahvaltı menüsüne bayıldığımız, ekmekleri cidden güzel olan sadece sabah sabah aşırı asık surata ve geciken servise maruz kalmış olarak pek de övmeme sonucu aldığımız mekan. Evet Ekşi Maya, sana trip atıyoruz, sana “yk bşy ya üff” yapıyor ve göz deviriyoruz…..Bir ihtimal talih eseri fena geçen bir günlerine muadil gelmişizdir diyerek tekrar de listeye alalım dedik.

Very Cupcake: Talih eseri yolda yürürken karşımıza çıkmış, gerçekten lezzetli cupcake’ler icra eden kendisi ufak, işlevi büyük mekan. Duyduğumuza gore İstanbul’da Bağdat Caddesi’nde de bir şubesi varmış, çok şükür ki bizlere uzak ve delirmiş benzer biçimde cupcake yememize sebep olmayacak. Red Velvet Cupcake’i önerimizdir.

Very Cupcake Ankara
Padam Coffee Ankara
Padam Coffee:
Padam ufak, tatlı bir kahveci. Şehirde vakit sınırlamamız olunca o şekilde oturaklı, uzun süreli vakit transfer şansımız olmadı fakat, şu şekilde hızlıdan bir kahve ihtiyacı gidermek için uğradık. O şekilde ki galiba yayılmacı bir siyaset izleyebileceğiniz bir üst katı da varmış ve onu keşfedememişiz. Neticede ortamı tatlı, müzikleri “yaşasın bu şekilde şarkılar çalan mekanlar” dedirtecek cinsten ve sırf raflarına dizdikleri kitaplar için bile kendilerine sevgilerimizi göndermek istiyoruz. Daha çok Çarkıfelek’e bağlanıp merhaba gönderen seyirciye dönüşmeden uzaklaşalım……..

Kıtır: Sizlerden öğrendik, Kıtır tam bir Ankara klasiğiymiş, o yüzden aslına bakarsan söz söyleyen TAŞ OLUR. Bir sürü Ankaralı arkadaşımızın burada kucak kucak anısı olunca ikimiz de esasen otomatikman sempati besleyerek gittik, şundan dolayı kentler ile özdeşleşmiş mekanları çok seviyor, pek seviyoruz. Neticede kokoreçti, midyeydi, kumpirdi, akşam üzeri birasıydı bu benzer biçimde şeyler için gidilebilecek oldukça samimi bir mekan. Evet, Ankara’nın nüzul geçirten soğuğunda bile orada o birayı içmek insanın hoşuna gidiyor, meydana getirecek bir şey yok. Bilhassa “of şunu yiyin çok iyiydi” diyecek bir şeyimiz yok fakat, birtakım mekanların vakası başka oluyor işte.

Kıtır Ankara
Cici Piknik:
Sevgili Ankaralılar, birçok mevzuda mutabık kalmayı başardık, Cici Piknik hariç. Buranın seveni, hatta mekan için Ankara’nın en iyi dönercisi diyeni çokmuş, bizler şiddetle katılMIyoruz. Sevmedik, sevemedik, hatta gidip de beğenmeyip yiyemedik. (ki bizim herhangi bir yemeği yiyemeyecek kadar sevmediğimiz çok nadirdir) Bir ihtimal talihsiz bir güne muadil geldik, kim bilir bizim damak tadımıza müsait değildi bilemiyoruz. Neticede bu mevzuyu birkaç taksici abiye açınca bir çok bizlere Peçenek Rotatif’i (ismi birazcık garip kabul ediyoruz sdfsd) denememizi önerdi, onu deneyecek zamanımız kalmadı, top sizde.

F451 Brew: Rotatif möner dedik fakat ani bir hızla kahvecilere geri dönüş yapıyoruz, bu seyahat en çok bu işin üzerine düşmüşüz çok açık ki. Bizler salak olduğumuz için mekana gidip duvarda yanan kitap görseli görene kadar mekanın ismini Fahrenheit 451 ile ilişkilendirmemiştik, siz o şekilde yapmayın sdfsd. Neticede son aşama soğuk ve yağmurlu bir Ankara gününün kasvetine tutulmuş pek asık suratlı arkadaşlara muadil gelsek de hakkını yemeyelim, kahve işinden mutlaka anlıyorlar.

Rispetto Ankara
Rispetto:
Rispetto, Bizler Ankara cahillerinin “şehrin öteki tarafı” diye konumlandırdığı, hep dolandığımız yandan değişik bir noktada, Bahçelievler’de kalıyor. Hatta hadi birazcık da oralara bakınalım, ne varmış acep diyerek oraya gittiğimizde uğradığımız ilk mekan da burası oldu. Haftaiçi öğlen vakti gitmemizden mütevellit pek sakindi, aslına bakarsan bulunmuş olduğu vaziyet itibariyle de “mahallemin hep gittiğim tatlı kahvecisi” tadında olduğundan o şekilde büyük bir kalabalık beklentiniz olmuyor. (akşamları ve haftasonuları o şekilde olmuyormuş aslına bakarsan) Neticede Ankara’da içtiğimiz en iyi kahvelerden birini burada içtik, bizler Ankaralıların yerinde olsak burayı haftaiçi dışarıda emek verme mekanı olarak bellerdik, o şekilde açıklayalım.

ROR Cafe & Roastery: Bahçelievler tarafınca devam edelim, aslına bakarsan yukarıda laf ettiğimiz Rispetto’ya adım atma mesafesindeki ROR’a kadar gideceğiz, fazla uzaklaşmıyoruz. Burası kendi kahvelerini kavuran, kahveleri güzel, talebesi bolca bir mekan. Talebesi bolca derken bizim dışımızda bütün masaların “knk finaller çk ktü yaaa” modunda olduğu, “Melis notlarının fotokopisini alabilir miyim ayrıca çok güzelsin büstünü mü diksek” seslerinin yükseldiği bir talebe bolluğundan bahsediyoruz. Bu bir mesele mu? Yoo. Fakat sakinlik peşindeyseniz adresiniz burası değil, onu söyleyebiliriz.

ROR Cafe Ankara
Prod Coffee:
Bahçelievler tarafında cirit atmaya devam ediyoruz. (bu sırada Doğu Ekspresi saatinin gelmesi için oyalanmaya çalışıyoruz) Bir öteki talebe ile dolup taşan mekan, Prod. İçtiğimiz kahveyi o denli beğendik ki, o denli iyiydi ki, buraya negatif görünecek bir şey yazmak içimizden gelmiyor. Sadece artık vize/final her ne ise onlardan birinin dönemine muadil geldik diye mi bilmiyoruz fakat, içeride resmen bir nargile kafe havasının hakim olmasını anlayamıyoruz. Bu kadar güzel mekan ve kahve yapmış olup da bu işe müdahale edilmemesini anlayamıyoruz, tanrı aşkına o işe bir dur deyin sevgili Prod Coffee yetkilileri. Neticede kahvesini o denli beğendik ki, tekrar olsa tekrar gideriz, o ayrı sorun.

Siyah Beyaz Ankara
Siyah & Beyaz:
Zirvede bırakıyoruz, kapanışı Siyah & Beyaz ile yapıyoruz. Yemin ediyoruz İstanbul’da şu şekilde bir mekan olsa haftada 2 gün oradayız, o şekilde hoşumuza gitti! Hem sanat galerisi, hem bar, hem yaşça büyük sayılabilecek fakat şahane bir kitlesi var, hem mükemmel müzik, hem jazzz overdose yaşatıyor, daha ne isteyebilirdik bilmiyoruz? Bizce burayı bizim 2-3 saatlik oturmamızla özetlemek doğru olmadığı için 2 tavsiye ile geleceğiz, birincisi Melis Danişmend’in şu yazısını okumak, ikincisi kucak dolusu bu mekanı içeren şu filmin varlığından haberdar olmak ve zaman bulunca takip etmek. Hemen hemen ikimiz de izleyemedik, sadece Siyah Beyaz’ı bu kadar sevince aldık listeye, an kısa sürede!

Ankara Aspava SSK
Aspava Nelerdir, Ne Değildir?

Bu Aspava meselesine bir sarahat getirmemiz lazım. Asla duymayanlar da eminiz ilk etapta bizim alık alık baktığımız benzer biçimde bakıyordur. Ankaralı dostlar ise burayı kirli kirli sırıtarak okuyordur. Çünkü Ankaralı olup da Aspava denen şeyin ne işe yaradığını bilmeyen biriyle karşılaşmadığımız benzer biçimde, hemen hemen yaşamımıza girmiş bir kavram olduğundan de ustası sayılmayız. Hani “yok orası dandik, şurada yiyeceksin, bilmemne Aspava’da yiyen maldonadur” benzer biçimde şeyler söyleyecek kıvama gelemedik fakat, tekrar de söyleyelim. Aspava dediğimiz şey aslına bakarsak resmen bir kültür. Dürüm halinde bir dizi soslar ile süslenmiş bir dönerin yanında sipariş vermediğiniz bir sürü araç-gereç ile bir arada servis edilmiş olduğu kebapçı benzeri yerlerden bahsediyoruz. (bu bölümü aşağıda açıklayacağız) Hatta Aspava sözcüğünün bir açılımı bile var: Tanrı Sağlık Para Afiyet Versin Amin! Bu olağanüstü akrostişe dayanabiliyor olabilirsiniz, sadece bilhassa sarhoşsanız Aspava’ya karşı dercetmek sıradan zor.

Ankaralı dostlar da kendi içlerinde Aspava kültürünü sevenler ve DEV övenler ve Aspava’ya gitmeyin, Aspava çok kötü bir şeydir ve şişirilmiş bir balondur gibi ikiye ayrılmış durumdalar. Aspava’yı sevenler ise tekrar kendi içlerinde ikiye ayrılıyor ki, onun teması da tamamen ilk Aspava’nın neresi olduğu üstüne kurulu. İlk yahut en iyi olduğu iddia edilenler içinde öne çıkan 2-3 isim var; Özçelik Aspava (Gülçimen’in tarafındaki değil, ara sokakta kalan), Gülçimen Aspava ve Star Aspava. Bizler hayır orada yemeyin şurada yiyin mesajları akması üstüne Instagram’da bu işi oylamaya sunup neticede çoğunluğun önerisi olan Özçelik’i test sonucu aldık.

Özçelik Aspava
Özçelik Aspava’da Neler Dönüyor?

Valla sevmeyeni var ise anlarız, sadece bizlere kalırsa güzel şeyler dönüyor. Bir defa olayın girizgahı şu şekilde: Mekana sanki Queen Elizabeth olarak teşrif etmişsiniz benzer biçimde bir işlem ile karşılaşıyorsunuz. VAY EFENDİM SİZ Mİ GELDİNİZ 150 YILDIR SİZİ BEKLİYORDUK HOŞGELDİNİZ benzer biçimde bir yaygara çıkıyor, şaşıp kalıyorsunuz. Akabinde bir SSK (sos, soğan, kaşar) söylüyorsunuz ki tane yerini bulsun. İşte ne oluyorsa orada oluyor. Aniden şaşırtıcı ve hayret verici bir şeyler gelişmeye başlıyor ve tam anlamıyla önünü alamıyorsunuz. Bir bakmışsınız masaya pişmemiş köfteden mantara, salatadan patates kızarmasına hatta cacığa kadar birbiriyle hiç bir ilgisi olmayan şey yığılıyor. Abi bizler bu tarz şeyleri söylemedik falan demeye teşebbüs etmeyin, sıradan büyük ısrara maruz kalırsınız, kaçış yok, onları da yiyeceksiniz sdfsd. Siz olanların şaşkınlığını yaşarken dürümleriniz geliyor ve neticede hepsini gömüyorsunuz. Eti kaliteli midir, yedikleriniz 12 gündür falan dışarıda mı bekliyordur bilemeyiz, umurumuzda değil, vallahi de billahi de keyfi güzel. He bizler tane yerini bulsun diye alkollü gittik, Ankaralı arkadaşların dediği benzer biçimde alkollüyüz diye mi o şekilde geldi, yoksa gerçekten mi o şekilde bilemeyiz, neticede bizler bu kültürün kendisini sevdik. Fakat o şekilde midesi çok duyarlı, çok prenses arkadaşlara bilhassa öneri etmeyelim, sonrasında vay efendim şu şekilde oldu bu şekilde oldu diye bizim başımıza çökmeyin…………

Ankara’nın en iyi mekanları
Bir Genç Blogun İtirafları: Gidemediklerimiz………..

Ankara’nın en iyi mekanları sıralaması çıkarma gayesiyle yiyip içmekten biçim değiştirdiğimiz gezimiz süresince gidemediğimiz ve dimağımızda kalan bölgeler oldu, onları size emanet ediyoruz, içimizde kaldı, bizim yerimize siz kontrol edin; Kakule Kahve, Grinder, Kaktüs Smoothies & More, Koala Coffee Shop ve Cafe Eclair.